درمان دژنراسیون ماکولا چگونه انجام می شود؟

درمان در حال تغییر در زندگی

شایع ترین علت نابینایی در انگلستان، تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا مربوط به سن است. این اتفاق می افتد زمانی که بخشی از شبکیه چشم به نام ماکولا به وسیله عروق خونی غیرطبیعی یا رسوب پروتئین چربی آسیب می بیند.

این می تواند منجر به از بین رفتن دید مرکزی شود، و چهره ها و خواندن یا تشخیص آن را دشوار می کند و در طول زمان می تواند بدتر شود.
به عنوان بخشی از تحقیق، دو بیمار از درمان سلول های بنیادی آزمایشگاهی در بیمارستان چشم Moorfields در لندن ارائه شد. بیماران دچار اختلال بینایی و حتی از دست دادن بینایی در یک چشم بودند.

درمان دژنراسیون ماکولا چگونه انجام می شود؟

برای تکمیل این روش ابتدا سلول ها از یک جنین انسان برداشت شد. سلول های بنیادی برای تحقیق و درمان علمی عالی هستند، زیرا آنها می توانند رشد و انطباق خود را برای تبدیل شدن به هر سلولی در بدن انسان تبدیل کنند.

پزشکان سلول های بنیادی را به سلول های مورد نیاز برای شبکیه تبدیل کرده و آنها را با یک ترکیب مصنوعی پوشش دادند، آنها را بر روی پچ قرار دادند تا آنها را در محل نگهداری کند. پچ تنها 6 میلیمتر طول، 4 میلی متر عرض و 40 میکرون ضخامت دارد، به این معنی که می تواند به راحتی روی پشت چشم بیمار قرار بگیرد.

نتایج درمان دژنراسیون ماکولا

این دو بیمار قبل از بهبود چشمگیر ، یک روزنامه را می خوانند و دوباره چهره را تشخیص می دهند.

در حالی که درمان سلول بی عیب نیست، این یک قدم بزرگ برای کمک به 600000 مبتلا به انگلیس است. این درمان به افرادی که دژنراسیون ماکولا مربوط به سن دارند امید می دهد و با تحقیقات و آزمایش های بعدی می تواند به درمان اختلال بینایی در آینده منجر شود.

“پچ” در حال حاضر در حال تبدیل به یک راه حل به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه برای کسانی که در حال حاضر از اختلال بینایی در سراسر جهان رنج می برند است.